Too.Busy.With.Partying - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Roos B - WaarBenJij.nu Too.Busy.With.Partying - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Roos B - WaarBenJij.nu

Too.Busy.With.Partying

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Oktober 2008 | Duitsland, Potsdam

Wat doe je als je eigenlijk drie weken lang nog niet hoeft te studeren? Behalve uitslapen en veel chocolade eten?
Juist! Veel alcohol consumeren, iedere avond ergens in een kroeg of club rondhangen om te proberen te assimileren met de Deutsche Kultur.

In de tussentijd heb ik menige uithoek van Berlin in de vroege uren gezien en geproefd, ken ik ook de outskirts van Potsdam van alle mogelijke manieren van transport en hebben zich natuurlijk alweer de gebruikelijke drama's voorgevallen.

Zo heb ik een zaterdagnacht doorgebracht in een bosschage van een Potsdamer parkeerplaats - totaal knock-out (waarschijnlijk van de alcohol) en moest ik vervolgens ruim een uur naar huis kruipen. Het ging inderdaad net zo moeizaam als kruipen, believe me.
Met het gevolg dat ik onder mijn Deutschkurs-consorten bekend sta als het coma-meisje. (Men was mij nl. deze nacht logischerwijze kwijt.)

En dan zijn er nog semi-romantische drama's die zich hier afspelen. Maar daarover spoedig meer ;)


  • 24 Oktober 2008 - 13:37

    Leonie:

    Ziet er gut uit Roesje! Veel plezier met je vrijheid als daar nog iets van over is! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Roos gaat eindelijk weg uit Utrecht. Vanaf augustus ga ik een maand mijn Duits verfrissen in Wenen en uiteindelijk is de grote volksverhuizing op 14 september, dan zal ik voor minstens een jaar naar Potsdam vertrekken om daar Europäischen Medienwissenschaften te studeren, als onderdeel van mijn MPhil in literatuurwetenschap in Utrecht. En/ of eventueel voor altijd in Duitsland blijven.

Actief sinds 19 Maart 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10008

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: