Aan de rand van het vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roos B - WaarBenJij.nu Aan de rand van het vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roos B - WaarBenJij.nu

Aan de rand van het vertrek

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Morgenochtend héél ziekelijk vroeg prop ik mijn lijfje in de auto en rijden we weg, richting Potsdam. Op naar het nieuwe leven.

En zoals al jaren bekend is, ben ik uitermate slecht in het pakken van spullen. Voor weekendjes weg, maandenlange reizen en zo ook voor minstens-een-jaar-naar-Duitsland koffers. Vooral als het gaat om kleding.

Voor Potsdam heb ik dan ook enthousiast geanticipeerd op een koude herfst en een lange winter. En dat terwijl ik maandagmorgen mijn nieuwe habitat ga betreden en het dan ongetwijfeld zélfs in überoost Duitsland nog geen winterweer is.

Ik ga wonen in een park in de wijk Babelsberg, wat betekent dat ik best een eindje moet fietsen naar de uni (wat voor mij op het terrein van Park Sansouci zit, waar het volgens ooggetuigen verslagen altijd zwart ziet van de toeristen). Maar dat is gezond voor mij, beredeneer ik. Plus het feit dat ik niet náár een park hoef te lopen om te gaan hardlopen, zie ik een gezonde herfst tegemoet.

Verder weet ik natuurlijk nog niets spannends over vakken, universitaire rompslomp e.d. We shall see!

Vooralsnog is er niets mede te delen, behalve dat post heel leuk is. (HINT)


ADRES:

Park Babelsberg 14
Haus 01 - Zimmer 242
14482 Potsdam (Deutschland)

  • 13 September 2008 - 17:23

    Nynke:

    Hé Roos, héél veel plezier in Potsdam! Geniet etc. en ik ga je volgen!

    x Nynke

  • 14 September 2008 - 06:13

    Willemieke:

    Hee Roos! Wat ga je daar allemaal doen? x

  • 15 September 2008 - 09:00

    Tijger:

    Poes! Veel plezier! Mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Roos gaat eindelijk weg uit Utrecht. Vanaf augustus ga ik een maand mijn Duits verfrissen in Wenen en uiteindelijk is de grote volksverhuizing op 14 september, dan zal ik voor minstens een jaar naar Potsdam vertrekken om daar Europäischen Medienwissenschaften te studeren, als onderdeel van mijn MPhil in literatuurwetenschap in Utrecht. En/ of eventueel voor altijd in Duitsland blijven.

Actief sinds 19 Maart 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 10007

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: