Expedition Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Roos B - WaarBenJij.nu Expedition Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Roos B - WaarBenJij.nu

Expedition Potsdam

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

17 September 2008 | Duitsland, Potsdam

Echt. Overlevingsprogramma´s in wildernissen zijn er niets bij. Potsdam is een bikkelharde jungle. OHNE INTERNET.

Ik zit op het moment van schrijven in een dodgy internetruimte in de kelder van het Hauptbahnhof. Echt zo´n locatie waar oudere mannetjes al rukkende voor een pc met webcam plaats nemen.

Al dagen probeer ik in dit land en in deze (blijkbaar duidelijke) ex-Ost stad internet te fixen.

Maar als eerste moet men ingeschreven staan bij de gemeente. Dus ik gisteren als een dolle naar het Rathaus op mijn Utrechtse barrelfiets.

Het internet dat de universiteit hier aanbiedt (mooi geadverteerd met WLAN) heeft een ziekelijk lage DATALIMIET. Van zo weinig GB dat ik er niet eens over NA denk het te regelen. En, het mooiste detail ervan is, is dat ze je einfach harteloos afsluiten van het net als je limiet bereikt is. (Imagine: je moet de dag erna een paper inleveren!)

Maar, je moet ook een Deutsche konto hebben voor een wireless USB stick van O2. Je kan blijkbaar niet cash betalen voor het aanschaffen van een internet... Maar de banken zijn hier iedere dag gesloten om TWEE UUR en de enige die langer open was (de Sparkasse) had een zieke collega en daardoor konden ze me blijkbaar geen rekening geven. Kom over een paar weken maar terug, zei die Schlampe! (En ik heus zeggen dat ik hem VANDAAG nodig had.)

Voorlopig ga ik dus nog een internetlosiges Leben tegemoet.

Om maar niet te spreken van de winterse koude die hier mijn handen en voeten en benen al teisteren.
Daar tegenover staat een mooi uitzicht, herfstige parken, goedkoop en eetbaar (!) Mensa voedsel en een werkende televisie.

En ik blijf gezond met mijn constante gefiets.

Voorlopig dus nog niet veel contact mijnerzijds. Entschuldig, blame the Potsdamer Organisation!

  • 23 September 2008 - 16:26

    Slynx:

    The envy, the envy! Herfstige parken in winterig Deutschland, ik wil ook! Wacht maar, als ik door de woeste Yorkshire dales ren, de nog woestere Engelse mannen tegemoet. Baiser!

  • 29 September 2008 - 08:48

    Deborah:

    Hoe is je tutorial vandaag gedaan? Ik heb zitten duimen voor je! Ik stuur je de foto's snel, want... internet thuis doet het niet haha. Tja, kan blijkbaar dus ook in NL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Roos gaat eindelijk weg uit Utrecht. Vanaf augustus ga ik een maand mijn Duits verfrissen in Wenen en uiteindelijk is de grote volksverhuizing op 14 september, dan zal ik voor minstens een jaar naar Potsdam vertrekken om daar Europäischen Medienwissenschaften te studeren, als onderdeel van mijn MPhil in literatuurwetenschap in Utrecht. En/ of eventueel voor altijd in Duitsland blijven.

Actief sinds 19 Maart 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10009

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: